Afyonkarahisar

Vatandaşa 50 Bin Kap 40 Hatimli Şifalı Aşure Dağıtıldı

Afyonkarahisar'da Hz. Mevlana'nın 7. kuşak torunu Sultan Divani Hazretleri'ni

Vatandaşa 50 Bin Kap 40 Hatimli Şifalı Aşure Dağıtıldı

Afyonkarahisar'da Hz. Mevlana'nın 7. kuşak torunu Sultan Divani Hazretleri'ni anma ve geleneksel 40 hatimli Şifalı Aşure programı kapsamında Zafer Meydanı'nda 50 bin kap aşure dağıtıldı. Mehteran takımı ve semazen gösterileriyle renklenen etkinlikte, hafız çocuklar dualar etti.

Muharrem ayının dokuzuncu gününde Afyonkarahisar Zafer Meydanı'nda düzenlenen geleneksel 40 hatimli Şifalı Aşure programında, vatandaşlara 50 bin kap aşure ikram edildi.

Programda Afyonkarahisar Belediye Başkan Vekili Bülent Eser bir konuşma yaparak şu ifadelere yer verdi:

“Afyon’da doğan, büyüyen ilim ve devlet adamları, tarihimize ve kültürümüze hizmet etmişlerdir”

“Afyonkarahisar, tarihiyle, yetiştirdiği ilim ve devlet adamlarıyla eşine ender rastlanacak bir şehirdir. Bu mahallelerde doğan, büyüyen ilim ve devlet adamları, şehrimize olduğu kadar tarihimize ve kültürümüze de hizmet etmişlerdir. Bugün, Afyonkarahisar'ımızın 500 yıl öncesine dayanan köklü geleneklerinden biri olan 40 Hatimli Şifalı Aşure Dağıtım Etkinliği'nde sizlerle birlikte olmanın sevincini yaşamaktayım.

Hz. Mevlana'nın 7. kuşak torunlarından Sultan Divani'nin başlattığı 40 Hatimli Şifalı Aşure geleneğini sürdürürken, Sultan Divani'yi ve Hz. Mevlana'yı rahmetle anıyoruz. Afyonkarahisar Belediyesi bu kadim geleneği yıllardır sürdürmektedir. Bu geleneği yaşatarak bu kadim mirası bizlere ulaştıran başta belediyemize, büyüklerimize, desteklerini esirgemeyen hayırsever vatandaşlarımıza ve emek veren herkese buradan teşekkürlerimi iletiyorum.

Afyon Vali Vekili Ateşoğlu: Kerbela sıcağında yanan o şehitlerin anısına biz de biraz sıcakta durmuşuz hiç önemli değil

İnanıyoruz ki belediyemizin öncülüğünde, hayırseverlerimizin desteği ve hemşehrilerimizin sahiplenmesiyle bu anlamlı gelenek uzun yıllar boyunca aynı birlik ve beraberlik ruhuyla yaşamaya devam edecektir.”

“Aşuremizin birlik ve beraberliğimizi pekiştirmesini diliyorum”

“Aşure, kültürümüzde birlik, beraberlik ve paylaşmanın en güzel sembollerinden biridir. Farklı malzemelerin bir araya gelerek oluşturduğu bu lezzetli tatlı, aslında hepimizin bir arada daha güçlü ve daha zengin olduğumuzun bir göstergesidir.

Bu vesileyle tekrardan bu kadim etkinliğin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese, özellikle tatlı sunan hayırseverlerimize ve organizasyonda görev alan belediye personelimize gönülden teşekkür ediyorum.

Hep birlikte el ele vererek daha güzel yarınlarda buluşmak duasıyla, aşuremizin manevi huzurumuzu, birlik ve beraberliğimizi pekiştirmesini diliyor; hepinize sağlık, huzur ve bereket dolu günler temenni ediyorum. Afiyet olsun, Allah kabul etsin.”